Jazz

Bemutató

A Honda Jazz kívül-belül megújult az idei évre. Frissebb, fiatalosabb külsejét az új orrkialakításának és a hátsó traktus modern megjelenésének köszönheti. Elöl a finoman változott két fényszóró, közöttük új, fekete, hálós hűtőmaszk jelzi az új modellt. A lökhárító is módosult, még áramvonalasabb és mutatósabb lett, ami nem csak optikai hatással bír, hanem csökkenti a légellenállást, ezáltal a fogyasztást is. A hátsó lámpa alsó és felső része immár piros, míg középen megmaradt a fehér mező. Az áttetsző búra alatt a hagyományos izzóknál gyorsabban felvillanó LED-ek jelzik a fékezést.

Belül a teljesen átdolgozott műszerfalnak köszönhetően fogadja új hangulat az utasokat. A szellőzés és légkondicionálás kezelőszerveinek, légbeömlőinek króm kerete éles kontrasztot képez a műszerfal sötét tónusaival. A műszerfal megvilágított részeit egységesen lágy borostyánszín ragyogja be, hozzájárulva az új anyagok hatásához.

A Honda Jazz továbbra is a kiskategória egyik legnagyobb utasterű, és legjobban variálható autója. Az utastér megőrizte legendás praktikumát, amit a Jazz tankjának középre helyezése tett lehetővé. A Varázsülés kulcsfontosságú eleme az utastérnek, hiszen nem csak le, a padlóra lehet hajtani – teljesen sík felületet létrehozva –, hanem az üléspárnákat felfelé is, így a padlótól a mennyezetig érő magas teret alakíthatunk ki, amelyet a biciklitől a cserepes növényig rengeteg tárggyal megtölthetünk. A háttámla is több fokozatban dönthető, ami a hátul utazók komfortérzetének javítása mellett a csomagtér bővítését is szolgálja.
Külső méreteit meghazudtoló módon a Honda Jazz elképesztő, 399 literes poggyásztérrel rendelkezik (a padló alatti résszel együtt), amely az ülések lehajtásával pillanatok alatt raktárnyi méretűvé, 1320 literre növelhető (a padló alatti részt nem számítva).

A Honda Jazz mozgatásáról összesen négyféle hajtásrendszer gondoskodhat. A 90 lóerős, 1,2 literes és 100 lóerős 1,4 literes i-VTEC erőforrások teljesítménye jobb a korábbinál, ugyanakkor fogyasztásuk minden eddiginél kedvezőbb. A 2011-es modellben visszatért a sokak által kedvelt fokozatmentes automatikus váltómű. A mérnökök egyik prioritása volt egy olyan automatikus váltómű megalkotása, amely nem növeli a fogyasztást és a CO2-emissziót. Megoldásként nyomatékváltóval kombinálták az első Jazzben alkalmazott folyamatosan változó erőátvitelt (CVT). A nyomatékváltó helyettesíti a korábbi CVT elindulási tengelykapcsolóját, ezáltal parkolási manőverezés közben könnyebb a vezető dolga, autópályán pedig csökken a fogyasztás. A vevő anélkül élvezheti az automata sima, stressz mentes használatának előnyét, hogy romlanának az autó környezetvédelmi jellemzői.

Jazz Hybrid

Igazi világújdonságként a Honda bevezette a kisautók szegmensében is a hibrid hajtásrendszerét. Az IMA – Integrált segédhajtómű – közel húszéves fejlesztői munka és egy évtizednyi értékesítés után kerül be a Jazz-be.
Az új modellben ugyanaz az IMA-rendszer működik, mint az Insight hibridben, úgyszintén megegyezik az 1,3-as i-VTEC motor. Az IMA-rendszert CVT váltóművel kombinálták a Jazzben, amely 104 g/km CO2-jével a B-szegmens legkisebb szén-dioxid-emissziójú automatikus erőátvitellel szerelt kocsija. Benzin-elektromos hibridként rendkívül csekély az egyéb károsanyag-kibocsátása is.

Az új hibrid – az Európában kapható Jazz modellek közül első ízben – bőrkárpittal is választható. A műszerfal Eco Assist funkciója, amely a kilométeróra világítását használja fel, jelzi az autósnak, hogy miként befolyásolja vezetési stílusa a fogyasztást, ezáltal segít a legtakarékosabban közlekedni a mindennapi helyzetekben, valós idejű visszajelzést adva a gázadásnak és a fékezésnek a benzinszámlára és a környezetre gyakorolt hatásáról.

Az IMA akkumulátortelepe és teljesítményszabályozója a poggyásztartó padlója alatt kerültek elhelyezésre. Sikerült megőrizni a csomagtartó közel eredeti befogadóképességét – 300 liter – ami a nem hibrid verziókkal megegyező „Varázsülés” lehajtásával 1320 literig bővíthető.

A futó- és kormánymű részletfinomításai jelentős javulást hoztak az új Jazz rugózásában és viselkedésében. Németországi és angliai – ott készül az Európában értékesített Jazz modellek jelentős része – fejlesztőcsoportok sokféle úton tökéletesítették az eleve nagyszerű futóművet. Többek között a jobb visszajelzés érdekében növelték a kormánykerék középhelyzeti elfordítási nyomatékát.

 

Átlagfogyasztás: 4,5-5,6 l/100 km
CO2-kibocsátás: 104-129 g/km